ONTBIJT

CHIAZAAD PUDDING MET ROOD FRUIT

chiazaad puddingDeze chiazaad pudding met rood fruit is prima als ontbijt maar ook als lunch of een toetje. Je kunt hem gemakkelijk een avond ervoor maken. Chiazaad is al heel lang hip. Je kan er bijna alles van maken. Cake, muffins, pannenkoeken, pudding, smoothie. Noem maar op.

Maar wat is chiazaad eigenlijk?

Deze zaden zijn puur natuurlijk. Deze worden dus niet bewerkt en bevatten geen gekke toevoegingen. Chia is ongetwijfeld een superfood die veel goede eigenschappen bevat, o.a. eiwitten, omega-3 en voedingsvezels. Dankzij de hoeveelheid van de vezels is chiazaad (ongemalen) ideaal voor een gezonde darmwerking.

Chiazaad heeft weinig smaak en daarom kun je deze in veel gerechten toevoegen. Bijvoorbeeld in een salade of door de soep. Chiazaad kun je ook gebruiken als vervanger van gelatine. Nadat deze al vocht heeft opgenomen, krijgt deze een soort gelei structuur. Daarom is deze o.a. ideaal voor een pudding.

Ingrediënten voor één portie :
  • 200 ml rijst- en kokosmelk of andere plantaardige melk
  • 3 el chiazaad
  • 100 g rood fruit (aardbei, rode bessen, frambozen)
  • 1 et ahornsiroop
  • handje gesneden kokos voor de versiering
Hoe maak je dit?
  1. Doe de chiazaad, ahornsiroop en plantaardige melk in een kom. Roer alles goed met een mini garde zodat je geen klontjes krijgt. Laat het mengsel de hele nacht in de koelkast opstuiven.
  2. Haal de volgende ochtend de chia pudding uit de koelkast.
  3. Pureer vervolgens het rode fruit.
  4. Pak een weckpot en begin met je feestje. Doe eerst een laagje chiazaad en dan het gepureerde fruit. Daarna nog een laagje chiazaad.
  5. Versier je ontbijtje/ toetje met wat fruit en gesneden kokos.

‘HAPPINESS IS HOMEMADE’

chiazaad pudding

 

Dit vind je misschien ook leuk

0 reacties

Laat een reactie achter